Ett nytt, lekfullt och kreativt butikskoncept som utvecklats av Panduro öppnar i dag. ”Vår ambition är att vara något mer än bara en traditionell butik”.
”En av våra huvudstrategier är att utbilda, därför vill vi finnas där många människor finns”, säger Niclas Sahlgren, grundare och VD på Eways
Köpcentrumen inleder en satsning på ghost kitchens – restaurangkök som tillverkar mat från flera olika varumärken främst för leverans och take away.
Köpcentrumet har välkomnat 50 000 surrande hyresgäster. ”En fin insats för miljön och ett bra tillfälle att sprida kunskap och väcka nyfikenhet”.
Butiken byggs i Sickla Galleria som ägs av Atrium Ljungberg. ”Vi vill stärka erbjudandet i Sickla Galleria med en riktigt bra livsmedelsbutik”.
”Vi tror stenhårt på satsningen och är övertygade om att upplevelser kommer att bli en viktig del av framtidens köpcentrum”.
Nordstans besökare ges möjlighet att enkelt plocka upp förbeställda låneböcker eller på plats låta sig inspireras av nyheter från litteraturens värld.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Tyresö Centrum visar starkare besökssiffror och omsättning jämfört med övriga landet. Under 2022 är fler nya koncept på väg in i centrumet.
O’Learys storsatsar på ett nytt ”eatertainmentkoncept” i två våningar i köpcentrumet. Där ska man erbjuda bowlingbanor, mat, sport, musik och sociala spel.