I en ny studie rankar konsumenterna själva vilka åtgärder man vill se i butik. Detta för att man i coronatider ska känna förtroende och vilja besöka lokalen.
Hälsoföretaget Feelgood har tecknat hyresavtal om drygt 1 000 kvadratmeter med Hufvudstaden gällande fastigheten vid Östra Hamngatan 26 i Nordstan.
Miniprice har fokus på livsmedel från Mellanöstern och Balkan. Ambitionen är att skapa en kedja av konceptet.
Kunderna kan beställa från alla butiker och få varorna levererade hem samma dag. ”Vi vet att det är mycket som fungerar lite annorlunda just nu”.
Uniqlo öppnar en ny butik i Sverige. ”Landet ligger i framkant gällande innovation, hållbarhet och design”, säger företagets COO Mikiya Kurosu.
Inom kort får Gallerian tillskott av såväl nya som gamla bekanta. Alla tre aktörer ingår i Gallerians tjänst för hemleverans under coronakrisen.
Zoo.se är en av Europas största djuraffärer med e-handel, veterinärklinik och butik. Nu expanderar man och öppnar ny butik med miljömässiga ambitioner.
Erbjuder allt man behöver för en lyckad hemester. ”Vi behöver galna idéer för att kunna klara denna kris”.
För att stötta lokalsamhället genomför Grosvenor Europe ett antal initiativ. Det handlar bland annat om fri hemkörning.
”En plats för gemensamma upplevelser där detaljhandel och social interaktion väger lika”. Så sammanfattas ett projekt med förankring i det lokala samhället