Man vill bjuda på inspiration, kunskap och roliga events. Nu testar Femman ett nytt koncept där köpcentrumet får besök av några av landets mest kända podcastprofiler.
Citycon har utsett Peter Dimulkas till ny nordisk marknadsdirektör. Han kommer leda marknadsföringen av bolagets 38 köpcentrum i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland.
En framtidsbutik har öppnat i köpcentrumet. Här ska såväl teknik som innehåll uppdateras löpande för att skapa varierade kundupplevelser – och insikter.
Anläggningen innehåller trampoliner, klättrings- och parkourbana samt en linbana som är specialbyggd för lokalerna i köpcentrumet.
Fastighetsföretaget har mätt luftkvaliteten i två svenska köpcentrum. Man vill på så sätt få en statuskoll och dessutom kunna identifiera nödvändiga åtgärder.
Köpcentrumet är mer än en plats för handel. Därför väljer man nu att installera ett unikt videoverk som ska ge besökaren en känsla av att vara här och nu.
Cushman & Wakefield rekryterar Head of What's Next med ansvar för Research & Insight. Detta inom ramen för framtidens fastighetsfrågor.
Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.
Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.
Brittiska JD Sports etablerar en ny flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Kedjans första butik i city väntas öppna i början av december.