Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.
Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.
Brittiska JD Sports etablerar en ny flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Kedjans första butik i city väntas öppna i början av december.
Markus Tungården blir ny retailuthyrare. Han ersätter Lena Rune som blir centrumchef för Mood Stockholm och retailansvarig för Mood District.
Food halls fortsätter sitt segertåg runtom i världen. Nu har det öppnat en variant som tar sig an ytterligare en trend; vegansk mat. Det blev succé från start.
Atrium Ljungberg har rekryterat Julie Améen som ny affärsutvecklare. Hon kommer närmast från CGI och ska nu ansvara för innovation och utveckling.
Colliers International har rekryterat två medarbetare till kontoret i Stockholm och affärsområdena Corporate Solutions och Retail.
Malmø Falafel skapar nya smaker med inspiration från Skåne och mellanöstern. Bakom konceptet står Jason ”Timbuktu” Diakité, Fatima Dalí och Jimmy Dalí.
Lego har tecknat avtal med Grosvenor Europe om etablering av en ny butik. Det blir den andra för företaget i Sverige och den öppnar lagom till julhandeln.
Sonos ser detta som ett nytt sätt att möta sina konsumenter. Butiken erbjuder fler leveransalternativ och ytan är flexibel för att lätt kunna förändras efter behov.