Här öppnar NA-KD en pop up

Här öppnar NA-KD en pop up

Onlinebaserade modeföretaget NA-KD öppnar en tillfällig outlet i kvarteret Söder i Helsingborg. 

Danyel och Sebastian öppnar i Teatern

Danyel och Sebastian öppnar i Teatern

I dag den 25 januari slår Manufacture upp dörrarna i Teatern i Ringen centrum. Bakom satsningen finns krogprofilerna Danyel Couet och Sebastian Thureson.

Åhléns Outlet öppnar i Sundsvall

Åhléns Outlet öppnar i Sundsvall

Den 25 januari öppnar Åhléns Outlet sitt fjärde varuhus. Denna gång i Birsta utanför Sundsvall. 

Victoria’s Secret öppnar i Gallerian

Victoria’s Secret öppnar i Gallerian

Victoria’s Secret har valt att etablera sin första skandinaviska flaggskeppsbutik i Gallerian i Stockholm.

Thon Property i storavtal med H&M

Thon Property i storavtal med H&M

Olav Thon Gruppen satsar offensivt på flera håll i landet och det står nu klart att H&M & Afound nyetablerar samt utökar flera redan befintliga ytor.

AVAVAV öppnar i Mood Stockholm

AVAVAV öppnar i Mood Stockholm

I slutet av januari öppnar AVAVAV en butik som också ska fungera som showroom och PR-kontor. Etableringen sker i Mood Stockholm.  

Här är årets viktigaste måsteläsning!

Här är årets viktigaste måsteläsning!

Vi suddar ut din FOMO (Fear of Missing Out) på nolltid! Under 2018 har vi skrivit mycket om digitaliseringen inom detaljhandeln, ny teknik och de senaste rönen om hur morgondagens vinnare ser ut. Här är 20 av våra trendspaningar du absolut inte bör missa.

Atrium Ljungberg stärker organisationen

Atrium Ljungberg stärker organisationen

Atrium Ljungberg har de senaste åren haft ett högt affärstempo. För att anpassa organisationen till den ökande fastighetsvolymen tillsätts två nya tjänster.

URW har invigt morgondagens food market

URW har invigt morgondagens food market

Unibail-Rodamco-Westfield har invigt ett nytt food market-koncept. Här satsar man på lokala producenter och aktörer samt upplevelser i form av event.

Kultur viktig del av framtidens köpcentrum

Kultur viktig del av framtidens köpcentrum

Upplevelser anses vara vägen framåt för den fysiska detaljhandeln. Kultur kommer sannolikt vara en viktig del, att det är bra för omsättningen är redan bevisat.