Atrium Ljungberg har de senaste åren haft ett högt affärstempo. För att anpassa organisationen till den ökande fastighetsvolymen tillsätts två nya tjänster.
Unibail-Rodamco-Westfield har invigt ett nytt food market-koncept. Här satsar man på lokala producenter och aktörer samt upplevelser i form av event.
Upplevelser anses vara vägen framåt för den fysiska detaljhandeln. Kultur kommer sannolikt vara en viktig del, att det är bra för omsättningen är redan bevisat.
Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.
Centrumet besöktes av 20 000 under premiärhelgen – trots isande kalla vindar. Se bilderna från öppningshelgen.
Det nya konceptet innehåller nya fasader en utvecklad interiör samt en ny butiksdel.
Det är ett av de senaste årens hetaste buzzwords. För köpcentrumet har delningsekonomin blivit en stor succé – i form av lånesläp.
Unibail-Rodamco-Westfield har utsett Martin Lindgren till ny Director of Operations för gruppens nordiska verksamhet.
Nu byggs en isrink utanför själva köpcentrumet. Isen blir 1 200 kvadratmeter stor och rinken är öppen 8–27 december.
Gallerian ska förvandlas till ett välkomnande och trivsamt stadsdelscentrum för människor som bor och arbetar i området.