World of Toys blandar trendiga och klassiska leksaker med produkter inom läsning, motorik, teknik, matematik och språk. Nu öppnar kedjan sin fjärde butik.
De köpcentrum som arbetar aktivt med sina hyresgäster når en betydligt starkare omsättningstillväxt än marknaden. Det visar en färsk analys där aktiva centrum haft en dubbelt så stark tillväxt som branschsnittet.
Den 6 april inviger Glitter ett helt nytt butikskoncept i Nordstan i Göteborg. I en puderrosa inredning ska man erbjuda lite lyx, både till vardag och fest.
I april öppnar Outlet by MQ på Handelsplatsen Port 73 i Haninge. det blir därmed den första etableringen av konceptet i hela Storstockholm.
Köpcentrumkedjan installerar nu digitala skärmar som kan identifiera demografisk data om förbipasserande – men också hur de reagerar. Det öppnar nya möjligheter att anpassa budskapen i realtid.
Personligt mottagande är i fokus när Nespresso öppnar nordens första Smart Boutique i Mall of Scandinavia. Genom en ny lösning med intelligenta sensorer minimeras tiden i kassakön.
Som första köpcentrum har SKHLM utrustats med ett helt unikt soundtrack. Urvalet baseras på den mest populära musiken i närområdet och utgör en sömlös ljudupplevelse i centrumet
Varumärket öppnar inför trädgårdssäsongen en tillfällig butik med hög servicenivå. Det centrala läget i köpcentrumet är ett sätt för varumärket att bli mer synligt i målgruppen villaägare
Trenden med högkvalitativt surdegsbröd är starkare än någonsin. Nu öppnar det omtyckta stenugnsbageriet Fabrique i Gallerian Stockholm.