I höstas hölls en medborgardialog om centrumen i Hallonbergen, Rissne och Ör. Nu bjuds fastighetsbranschen in att ta fram idékoncept för att utveckla centrumen.
Som en del av NK Personal Shopping och NK Beauty Lounge ska Colourbar av Antonio Axu erbjuda exklusiv hårfärgning och slingning av några av Sveriges mest erfarna hårexperter.
Sanna Sultan tillträder som ny centrumchef för Bromma Blocks. "Hållbarhet och upplevelse hamnar i allt större utsträckning i fokus".
Omsättningen för 2016 visar ett bra år för norska och svenska köpcentrum i Olav Thon Gruppen. Gränshandeln i Sverige utvecklas fortfarande positivt och en försvagad norsk ekonomi påverkar inte norrmäns handlingsvanor i märkbar grad.
Orminge centrum har fått ett ansiktslyft. Med hjälp av bland annat nya skyltar har det ursprungliga utseendet tagits in i 2000-talet.
Nu utökas matutbudet i Gallerian ytterligare med konceptet Hawaii Poké. I takt med att framtidens Gallerian växer fram får maten steg för steg en allt större plats.
Chatbots, det vill säga automatiska chatfunktioner, blir allt vanligare inom detaljhandeln. Hittills har det främst varit e-handeln som tagit till sig tekniken. Men nu hakar även den fysiska handeln på. Flera köpcentrum använder sig av AI-teknik.
Varumärket kommer sälja italienska strumpor och badkläder för dam, herr och barn. Butiken blir 47 kvadratmeter stor och öppnar i nyrenoverade Femman.
Jakobsbergs Centrum stärker sitt restaurangutbud med sportbaren Allstar. I början av 2017 väntar fler etableringar i centrumet.