Under torsdagen arrangerade NCSC eventet Retail 2023 & Beyond. Framtidens föränderliga detaljhandel och det nya kommersiella landskapet var i fokus.
Styrelsen för NCSC har beslutat att justera namnet. Nordic Council of Shopping Centers blir i och med detta Nordic Commercial Spaces & Communities.
Halloween närmar sig och inför detta lanserar köpcentrumet ett spökhus i minformat.
Citycon uppdaterar varumärkets identitet. Ambitionen är att återspegla nordisk design under devisen "Creating cities full of life".
Lek är det bästa sättet för barn att lära sig och utforska världen omkring dem. Det menar dagligvarukedjan som har engagerat sig i ett edutaimnet-projekt.
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.
URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Den kommande hösten blir intensiv på Väla i Helsingborg – en mängd nya butiker och koncept etableras.
Här är Sveriges största köpcentrum och handelsplatser. NCSC har kartlagt utvecklingen i sin årliga rapport Svenska Köpcentrum.
Boxpark var tänkt att vara ett tillfälligt köpcentrum byggt av container. Efter elva år finns man fortfarande kvar – nu tar Boxpark det första steget utanför London.