Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.
Besökarna möts av en 700 kvadratmeter stor destination – en smurfby fylld av upplevelser för familjer och barn.
Flera köpcentrum står nu på tur för den nya servicesatsningen.
Nu växer en ny destination fram, här är ambition att skapa ett inbjudande vardagsrum i stadskärnan.
Man har redan rykte om sig att vara en bra second hand-stad. Nu satsar man på en återbruksgalleria i centrum.
Nu öppnar företaget sin första konceptbutik, en sömndestination.
”Det är urban destination som visar framtiden för ytor i innerstäder”. Beräknas öppna 2023.
Grosvenor använder ett nytt verktyg för besöksstatistik som även identifierar köer och trängsel.
Här aktiveras ansiktets bortglömda muskler. Butikskonceptet hålls samman av en, fysisk, röd tråd.
Hon kommer närmast från Ica Fastigheter och har tidigare arbetat på ett flertal köpcentrum i och kring Stockholm.