Wellness i Primarks första pop up

Wellness i Primarks första pop up

Modekedjan Primark har öppnat sin första pop up någonsin. Man gör det som en del av lanseringen av sin nya wellnesskollektion.

Här är Thon Gruppens storsatsning på event

Här är Thon Gruppens storsatsning på event

Olav Thon Gruppen öppnar ett eventcenter som ska tillföra regionen en destination för nöje – och stärka den befintliga handeln. Här är tankarna bakom satsningen.

Ingka Centres förnyar klassisk park

Ingka Centres förnyar klassisk park

Ingka Centres ska förnya en klassisk park i staden. ”Vi ska vitalisera den genom att utöka den samt införa nya hållbara funktioner och miljövänliga lösningar.”

Decathlon öppnar nytt flaggskepp

Decathlon öppnar nytt flaggskepp

Fredagen den 21 februari öppnar Decathlon sin nya butik i Westfield Mall of Scandinavia.

Bra respons på second hand i köpcentrum

Bra respons på second hand i köpcentrum

Inslagen av återvinning och second hand blir fler inom retail. Röda Korset berättar om sina erfarenheter av att öppna butik i ett köpcentrum.

URW stärker marknadsteamet

URW stärker marknadsteamet

Unibail-Rodamco-Westfield rekryterar fem nya medarbetare till marknadsavdelningen.

Tre trender som lyfter köpcentrumet

Tre trender som lyfter köpcentrumet

I dagarna släpper HUI Research och NCSC rapporten Svenska Köpcentrum. Här är tre trender som bidrar till att förändra köpcentrum och handelsplatser.

Här är vinnarna bland svenska köpcentrum

Här är vinnarna bland svenska köpcentrum

HUI har i samarbete med Nordic Council of Shopping Centers genomfört en analys av Sveriges köpcentrum och handelsområden. Här är vinnarna.

Kista Galleria satsar på förnybar solenergi

Kista Galleria satsar på förnybar solenergi

Citycon har installerat en solcellsanläggning på gallerians tak i syfte att kunna tillföra ny grön el till elnätet.

Mi Store utmanar med offensiv prismodell

Mi Store utmanar med offensiv prismodell

Xiaomi öppnar inom kort Sveriges första fysiska Mi Store i Westfield Mall of Scandinavia. Till grund för den snabba expansionen finns en offensiv prisstrategi.