Olav Thon Gruppen satsar offensivt på flera håll i landet och det står nu klart att H&M & Afound nyetablerar samt utökar flera redan befintliga ytor.
I slutet av januari öppnar AVAVAV en butik som också ska fungera som showroom och PR-kontor. Etableringen sker i Mood Stockholm.
Vi suddar ut din FOMO (Fear of Missing Out) på nolltid! Under 2018 har vi skrivit mycket om digitaliseringen inom detaljhandeln, ny teknik och de senaste rönen om hur morgondagens vinnare ser ut. Här är 20 av våra trendspaningar du absolut inte bör missa.
Atrium Ljungberg har de senaste åren haft ett högt affärstempo. För att anpassa organisationen till den ökande fastighetsvolymen tillsätts två nya tjänster.
Unibail-Rodamco-Westfield har invigt ett nytt food market-koncept. Här satsar man på lokala producenter och aktörer samt upplevelser i form av event.
Upplevelser anses vara vägen framåt för den fysiska detaljhandeln. Kultur kommer sannolikt vara en viktig del, att det är bra för omsättningen är redan bevisat.
Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.
Centrumet besöktes av 20 000 under premiärhelgen – trots isande kalla vindar. Se bilderna från öppningshelgen.
Det nya konceptet innehåller nya fasader en utvecklad interiör samt en ny butiksdel.
Det är ett av de senaste årens hetaste buzzwords. För köpcentrumet har delningsekonomin blivit en stor succé – i form av lånesläp.