Digitalisering, ökad konkurrens och ett förändrat konsumentbeteende gör att intresset för det traditionella köpcentrumet sviktar.
Projekt i detaljhandeln bör innehålla överraskningar och upptäckarglädje. Det är vägen till framgång menar de tungt meriterade grundarna bakom ett nytt koncept i Brooklyn.
Nu öppnar en ny shoppingupplevelse. Konceptet erbjuder varor i en mängd olika kategorier, med fokus på varumärken som är svåra att hitta i Sverige.
Det nya köpcentrumet har öppnat i ett område som genomgår stora förändringar. Centrumet siktar på 20 miljoner besökare per år.
Under torsdagen öppnade Lidl Sverige en butik i nyinvigda C4 Shopping i Kristianstad. Det är ett exempel på hur lågprisaktören numera även etablerar sig i köpcentrum.
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
Det är det mest ambitiösa projektet hittills. Koncernen öppnar ett nytt centrum som mixar detaljhandel med bland annat konst och underhållning.
Projektnamnet Kongahälla Shopping ersätts nu med Kongahälla Center. Parallellt med framtagandet av namnet har Adapta Fastigheter även tagit fram en visuell identitet med koppling till platsen.
Maria Ahlestål blir ny VD samt delägare i Gate46. Hon kommer närmast från Apoteket och tillträder i oktober 2018. VD-bytet är ett led i Gate46 fortsatta tillväxt- och förändringsresa
Via en kombination av augmented reality och datorsyn adderas information på den befintliga verkligheten. För såväl butiker som köpcentrum öppnas nya möjligheter med tekniken.