Köpcentrumkedjan installerar nu digitala skärmar som kan identifiera demografisk data om förbipasserande – men också hur de reagerar. Det öppnar nya möjligheter att anpassa budskapen i realtid.
Personligt mottagande är i fokus när Nespresso öppnar nordens första Smart Boutique i Mall of Scandinavia. Genom en ny lösning med intelligenta sensorer minimeras tiden i kassakön.
Som första köpcentrum har SKHLM utrustats med ett helt unikt soundtrack. Urvalet baseras på den mest populära musiken i närområdet och utgör en sömlös ljudupplevelse i centrumet
Varumärket öppnar inför trädgårdssäsongen en tillfällig butik med hög servicenivå. Det centrala läget i köpcentrumet är ett sätt för varumärket att bli mer synligt i målgruppen villaägare
Trenden med högkvalitativt surdegsbröd är starkare än någonsin. Nu öppnar det omtyckta stenugnsbageriet Fabrique i Gallerian Stockholm.
Det är populärt att öppna butik i återbruksgallerian där produkter renoveras fixas och säljs igen. Senast i raden är är inredningsbutiken Re Moda som även ska sälja ekologiskt närproducerade livsmedelsvaror.
Ett samarbete är grunden för Fritidsbankens premiär på Frölunda Torg. Det är en verksamhet som likt bibliotek lånar ut idrottsutrustning, med alla göteborgare som målgrupp.
Tom Lisiecki har utsetts till ny Chief Development Officer på Citycon. Som CDO kommer Tom Lisiecki att ansvara för fastighetsutveckling och transaktioner på Citycon.