Det traditionella köpcentrumets död

Det traditionella köpcentrumets död

Det traditionella köpcentrumet är döende. I stället reser sig en uppdaterad version med större inslag av underhållning och umgänge.

Försäljningsökning i Gränbystaden

Butikernas och restaurangernas totala omsättning i Gränbystaden ökade med 13 procent under 2016, till nära 2,5 miljarder kronor.

Port 73 ökar besöksantal och omsättning

Port 73 ökar besöksantal och omsättning

Det går bra för Handelsplatsen Port 73 i Haninge. Besöken ökade med 5 procent och omsättningen av sällanköpsvaror med drygt 8 procent under 2016.

Nordisk outlet kvalar in på topp-tio-lista

Nordisk outlet kvalar in på topp-tio-lista

Det spås bli en av de tio bäst säljande anläggningarna. Nike, Hugo Boss, Guess och Le Creuset finns bland dem som öppnar butik i den nya outlet-satsningen.

Den snabba banken flyttar in i köpcentrumet

Den snabba banken flyttar in i köpcentrumet

Undersökningar och analyser gav en tydlig bild. Konsumenten vill ha ett tillgängligt och snabbt bankkontor. Resultatet är ett koncept specialanpassat för köpcentrum.

Köpcentrum i samarbete med Pokémon Go

Köpcentrum i samarbete med Pokémon Go

Nu inleds ett samarbete mellan ett antal köpcentrum och succéspelet Pokémon GO. För fastighetsägaren är det ett sätt att skapa nya upplevelser i centrumen.

Idékoncept grund för centrumutveckling

Idékoncept grund för centrumutveckling

I höstas hölls en medborgardialog om centrumen i Hallonbergen, Rissne och Ör. Nu bjuds fastighetsbranschen in att ta fram idékoncept för att utveckla centrumen.

NK öppnar exklusiv Colourbar

NK öppnar exklusiv Colourbar

Som en del av NK Personal Shopping och NK Beauty Lounge ska Colourbar av Antonio Axu erbjuda exklusiv hårfärgning och slingning av några av Sveriges mest erfarna hårexperter.

Hållbarhet i fokus för ny centrumchef

Hållbarhet i fokus för ny centrumchef

Sanna Sultan tillträder som ny centrumchef för Bromma Blocks. "Hållbarhet och upplevelse hamnar i allt större utsträckning i fokus".

Positiv utveckling för Olav Thon Gruppen

Positiv utveckling för Olav Thon Gruppen

Omsättningen för 2016 visar ett bra år för norska och svenska köpcentrum i Olav Thon Gruppen. Gränshandeln i Sverige utvecklas fortfarande positivt och en försvagad norsk ekonomi påverkar inte norrmäns handlingsvanor i märkbar grad.