Ringen centrum går starkt efter lanseringen av Teatern i december förra året. Både antalet besök och omsättning har ökat under 2016.
Butiker söker sin nya roll i det digitala samhället, så även köpcentrum. Underhållning och aktiviteter blir allt viktigare, och för det här centrumet har klättring blivit en succé som ökat antalet besökare.
Köpcentrumet tycks till synes ha sänkts ner i en färgsprakande undervattensvärld fylld av vackra fiskar och växter. Det tog två år att planera den visuella effekten, resultatet slår besökarna med häpnad.
Två nya hyresgäster flyttar in i affärsområdet Amhult i Torslanda. Klädmärket I dig denim och delikatess- och heminredningsbutiken Pergolia öppnar under oktober.
i veckan stänger Boomerangbutiken i Punkthuset i Västerås. Verksamheten flyttas till kvarteret Igor. I samband med det introduceras ett nytt butikskoncept.
I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.
I dag den 22 september öppnar Stadiums nya butikskoncept, Stadium Pulse, i Mall of Scandinavia. Bland nyheterna finns Zlatan Ibrahimovićs varumärke A-Z.
Inom kort startar Atrium Ljungbergs handelsplatser, tillsammans med de lokala Stadsmissionerna, den årliga klädinsamlingen Återwin-win.
Webhallen öppnar i slutet av november en 380 kvadratmeter stor butik på nedre plan i köpcentrumet Femman i Göteborg.