Under hösten kommer erfarna affärsutvecklare att bemanna en nyöppnad starta eget-butik i köpcentrumet. Syftet är att erbjuda kostnadsfri rådgivning till personer som har en affärsidé eller funderar på att starta företag.
Den nya butiken, som kommer ligga på entréplan i Femman, ingår i Granits mindre butikskoncept och kommer att erbjuda förvaring och detaljer som underlättar vardagen.
Företagets första fysiska butik är främst inriktad på hemsortimentet, men även produkter inom mode och skönhet kommer att finnas representerade.
Nu höjs modegraden i Gränbystaden, Uppsala. Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016. I och med detta är det nya modestråket i gallerian färdigställt.
Den brittiska kosmetikkedjan 3INA öppnar en av sina första butiker i Norden i Kista Galleria som nu stärker sitt butiksutbud.
Det är ett köpcentrum skapat för de riktigt välbeställda. Det har fler arkitektoniska likheter med Versailles än med Mall of Scandinavia. Ta en förhandstitt in i köpcentrumet som skapats för miljardärer.
Bakluckeloppisen i Liljeholmstorget Gallerias garage har blivit en succé med 10 000 besökare per tillfälle. Nu inleder man ett samarbete med Bukowskis som medverkar redan i september.
Köpcentrumet fyller 50 år och firar genom att i slutet av sommaren anordna en egen festival med en rad rikskända artister. Evenemanget är ett sätt att ge något tillbaka till staden.
Köpcentrumkedjan vill föra in ny digital teknik i den fysiska handeln. Nu tar man hjälp av tio startups för att utveckla bland annat automatiserade chatfunktioner, lokala logistikhubbar och personaliserad kommunikation.
Diös och Lyko har tecknat ett 5-årigt avtal på en 175 kvadratmeter stor lokal i Smedjan i Luleå. Detta blir Lykos 36:e butik och salong.