Kronans Apotek har utsett Hanna Berglund till Head of Brand & Creative. Hon kommer närmast från en roll som marknadschef på El Taco Truck och börjar sin nya tjänst i juni.
Hanna Berglund har mer än tolv års erfarenhet av marknadsföringsarbete med inriktning på detaljhandel.
Har lett kreativa team
Hon har, enligt Kronans Apotek, under de sex senaste åren haft ledande befattningar inom marknadsområdet där hon lett kreativa team med fokus på varumärkesstrategier, positionering, kampanjbyggande och medieplanering.
– Hanna har en klockren bakgrund för uppdraget och kommer med en bred erfarenhet som kommer stärka upp teamet och vårt varumärke ytterligare, säger Tobias Karlsson, marknads- och kommunikationsdirektör på Kronans Apotek
De senaste åren har Hanna Berglund arbetat som Marknadschef på El Taco Truck och tidigare har hon arbetat i ledande marknadsföringsroller på Max Burgers och Lidl Sverige.
Kliver in i en ny bransch
På Kronans Apotek kommer Hanna Berglund att leda varumärkesarbetet samt extern marknad- och kampanjkommunikation både i de fysiska apoteken och i de digitala kanalerna.
– Det känns väldigt spännande att kliva in i en för mig helt ny bransch, en bransch vars syfte handlar om att människan ska må bra. Jag ser särskilt fram emot att arbeta tillsammans med duktiga kollegor kring hur vi kan säkerställa och bibehålla en tydlig och särskiljande position på marknaden, säger Hanna Berglund.