Kronans Apotek rekryterar Caroline Forsshéll som ny marknad- och kommunikationsdirektör. Hon har tidigare erfarenhet som CMO för Kivra och Lidl, samt som VD för Happy Homes.
Kronans Apotek befinner sig i en fas med stort fokus på det kommersiella erbjudandet och att utveckla varumärket långsiktigt. År 2024 kommer också handla om den första marknadsplanen som nya Kronans Apotek sedan sammanslagningen med Apoteksgruppen.
Caroline Forsshéll har en bred kommersiell erfarenhet med tyngd på marknad och kommunikation. Hon har arbetat i såväl traditionell retail som i mer digital miljö.
Siktet inställt på att skapa en värld som mår bra
– Jag känner mig stolt över att bli en del av den spännande resa som Kronans Apotek befinner sig i och vara med och driva utvecklingen av varumärket framåt. Jag ser även fram emot att bli en del av Kronans Apoteks team och att tillsammans utmana våra konkurrenter med siktet fast inställt på att skapa en värld som mår bra, säger Caroline Forsshéll.
Erik Sjögren, VD på Kronans Apotek, menar att hennes erfarenheter från både marknadspositioner och bredare kommersiella roller kommer att vara värdefulla.
– Jag är övertygad om att hon kommer att vara en stor tillgång för bolagets utveckling framåt i att sätta kommersiell agenda och utveckla vårt varumärke, säger Erik Sjögren.
Caroline Forsshéll tillträder sin nya roll 12 februari.