Varuhuskedjan Printemps har öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp. Konceptet är skräddarsytt för en ny era av upplevelsedriven retail.
”Vi tar ännu ett steg mot koncept som kombinerar butik med en större upplevelse”.
En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.
De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt kompakt butiksformat. Med en snabb och bekväm upplevelse vill man få kunderna att stanna i närområdet.
Arlanda vill erbjuda rolig och inspirerande shopping. Konceptet bygger på retail-as-a-service.
Skovarumärket Skechers har öppnat sin första butik med en nydesignad aktivitetsinriktad upplevelse.
Här öppnar ett museum i köpcentrumet. Retailtainment bidrar till att öka såväl utbud som attraktionsförmåga.
Varumärkets signaturfärg kombineras med hantverk. Resultatet är en effektfull fasadkaramell signerad Tiffany & Co.