Mall of the Metaverse är en fullskalig satsning från köpcentrumaktören. Här ska man erbjuda retail och underhållning.
En ny studie visar att innehållsrika, personliga upplevelser aldrig varit viktigare. Läs mer om vad de som lyckas bäst har gemensamt.
Augmented reality som en del av shoppingupplevelsen. AR utgör grunden i ett nytt experiment på Ikeas varuhus.
Coops tjänst för att betala med mobilen, Scan & Pay, får ett nytt hem. I nuläget används den i mer än 530 Coop-butiker i hela landet.
Nu inleder 17 svenska stadskärnor en gemensam satsning på utvecklad service och bättre bemötande.
Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.
En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Kedjan har öppnat en helt automatisk dagligvarubutik utan kassa där ingen skanning är nödvändig. Därmed går testerna av tekniken in i en ny fas.
Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.