Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.

Därför satsar Flying Tiger på kundklubb

Därför satsar Flying Tiger på kundklubb

Flying Tiger Copenhagen lanserar kundklubb. Man gör det efter en lyckad betatest som gav tydliga besked.

Shoppa socialt och digitalt

Shoppa socialt och digitalt

En ny tjänst gör det möjligt att shoppa virtuellt. Dessutom kan användaren enkelt bjuda in vänner som smakråd.

Ny tjänst hjälper kunden hitta hållbar stil

Ny tjänst hjälper kunden hitta hållbar stil

Modekedjan vill lösa vad man menar är ett av de vanligast problemen; att hitta en hållbar personlig stil.

H&M uppdaterar sin fysiska närvaro

H&M uppdaterar sin fysiska närvaro

H&M lanserar just nu en ny generation butiker. En rad uppdaterade och nya koncept öppnas. Ambitionen: att erbjuda en ny upplevelse.

Detta får kunden att se rött

Detta får kunden att se rött

Vissa faktorer är viktigare än andra. En ny studie visar vilka leveransmissar som får kunden att se rött.

Vässad kundupplevelse hos Ikea

Vässad kundupplevelse hos Ikea

Digitala inslag, nya avdelningar och världspremiär för en ny variant av tag själv-lager. Ikea har uppdaterat varuhuset.

Retailkedja i samarbete med Burger King

Retailkedja i samarbete med Burger King

Detaljhandelskedjans samarbete med Burger King är ytterligare ett tecken på hur betalda lojalitetsprogram berör en allt större del av konsumentens vardag.

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.