Så vill kunden ha sin e-kundtjänst

Så vill kunden ha sin e-kundtjänst

Generösa öppettider och tillgänglighet via flera kanaler. En ny undersökning sätter fokus på hur e-handelskunden vill kunna kontakta den e-butik man handlar i.

Ljusterapi piggar upp februaritrötta

Ljusterapi piggar upp februaritrötta

Utanför Apotek Hjärtat på Mäster Samuelsgatan i Stockholm kan förbipasserande ladda ny energi bara genom att titta in i skyltfönstret. Där bjuder kedjan på ljusterapi.

Fem sätt att använda AI inom retail

Fem sätt att använda AI inom retail

Artificiell intelligens (AI) är utan tvekan ett av årets största buzzwords. Men vad kan man egentligen använda tekniken till? Här är fem exempel som gör verksamheten vassare.

Fysiska handeln stark under Alla hjärtans dag

Fysiska handeln stark under Alla hjärtans dag

En undersökning kartlägger årligen vad svenska folket konsumerar i samband med Alla hjärtans dag. Resultatet visar också att den fysiska handeln fortfarande står mycket stark. Här är kategorierna som ökar mest.

Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

Ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare.

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.

Ständig förnyelse hos MeUndies

Ständig förnyelse hos MeUndies

Förpackningar kan bidra positivt till varumärkesbyggandet. För MeUndies är den ständiga förnyelsen, av bland annat förpackningarna, en stor anledning att man syns mycket i sociala medier.   

Disruptiv retail tar detaljhandeln in i framtiden

Disruptiv retail tar detaljhandeln in i framtiden

Den disruptiva detaljhandeln ger den gamla en rejäl skjuts in i framtiden. Med extremt kundfokus, stor aptit på ny teknik och ett agilt arbetssätt skapas nu ny retail. En färsk undersökning har kartlagt byggstenarna bakom nyskaparnas strategier.

Så skapas en vinnande strategi för returer

Så skapas en vinnande strategi för returer

Tre strategier för returer dominerar detaljhandeln. Med en kombination av dessa kan man skapa ett vinnande koncept som ökar försäljningen. Det konstaterar man i en färsk rapport.  

Personalisering via facial recognition

Personalisering via facial recognition

Kedjan testar nu digitala kiosker med facial recognition. Kunden identifieras automatiskt vilket leder till en friktionsfri upplevelse baserad på köphistorik och preferenser. Systemet sköter även betalningen.