Ny bok sätter fokus på kundresan

Ny bok sätter fokus på kundresan

Kundresan är som begrepp hetare än någonsin. En ny bok, Kundresan – Din guide till hållbara kundrelationer – vill bidra till till ökad kunskap och förståelse kring kundcentrering.

Varumärken blir sömlösa med New Retail

Varumärken blir sömlösa med New Retail

Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.

Därför storsatsar Inet på rörligt innehåll

Därför storsatsar Inet på rörligt innehåll

Bredare rörligt innehåll såsom guider, livesändningar och aktuella tekniknyheter ska göra Inet ännu bättre på att interagera med kunderna. Därför bygger man nu två studior inhouse.

Virtuella världar i Ikeas nya butik

Virtuella världar i Ikeas nya butik

Tävla i kuddkastning eller umgås med en panda. Ikea bjuder in kunderna i virtuella världar i sin nyöppnade butik. "För oss är detta en ny nivå". 

Vårdcentral flyttar in i gallerian

Vårdcentral flyttar in i gallerian

En ny vårdcentral öppnar i Mirum Galleria i Norrköping. Här kommer erbjudas ett brett utbud av sjukvårdstjänster och patienter från hela regionen välkomnas när det står klart sommaren 2018.

Alibaba för in New Retail i bilhandeln

Alibaba för in New Retail i bilhandeln

Alibaba Group och Ford Motor har kommit överens om att inleda ett större samarbete. Ambitionen är att utforska nya sätt att förbättra kundupplevelsen inom bilhandeln. För Ford är detta ett led i en större satsning på den kinesiska marknaden.

Checka in e-ordern själv i matbutiken

Checka in e-ordern själv i matbutiken

Dagligvarukedjan har lanserat en självbetjäning för incheckning av onlineordrar. Tjänsten är till för kunder som har beställt varor via click and collect.

Skönt häng på Stockholms högsta julmarknad

Skönt häng på Stockholms högsta julmarknad

Söderhallarna i Stockholm bjuder in till en julmarknad på tionde våningen. Förutom julprodukter erbjuds "ett härligt häng med magisk utsikt över Södermalm".

Gratis tvätt och personalisering i nytt koncept

Gratis tvätt och personalisering i nytt koncept

Varumärket bjuder sina kunder på gratis tvätt inne i butiken. Där kan man även kuratera sin egen stil och via iPads skapas en sömlös butiksupplevelse.

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".