Tesla dyker upp med mobil pop up-butik

Tesla dyker upp med mobil pop up-butik

Affärsmodellen baseras på e-handel och att kunden designar sin egen bil. Men med en specialbyggd mobil pop up-lösning ger sig nu företaget ut på vägarna.

15 trender inom Customer Experience

15 trender inom Customer Experience

Kundupplevelser är detaljhandelns nya mantra. Nyckeln till framgång ligger i att lyckas omfamna hela kundresan – och att ladda den med rätt upplevelser. Här är 15 heta snackisar inom CX just nu.

Friends Arena lägger kassan i molnet

Friends Arena lägger kassan i molnet

När Sverige möter Holland på Friends Arena i kväll står ett danskt start up-företag för tekniken bakom försäljningen. Via ett molnbaserat kassa och POS-system sköts totalt 350 kassor. Under en konsert med Coldplay i somras genomfördes 20 transaktioner i sekunden.

Bli stjärnkock för en kväll i heta Shoreditch

Bli stjärnkock för en kväll i heta Shoreditch


Slow Shopping i matbutiken

Slow Shopping i matbutiken

Slow food, Slow Fashion och nu är det också dags för Slow Shopping. Hos den här matkedjan är det ett sätt att underlätta för kunder med rörelsehinder.

RUT-avdrag på Media Markt

RUT-avdrag på Media Markt

Media Markt har infört RUT-avdrag för service som utförs i kundens hem. Först ut blir tjänsten ”äkta bildkalibrering deluxe”.

Butikskedjan vill lära alla programmera

Butikskedjan vill lära alla programmera

Nu ska Kjell & Company lära kunderna att programmera och skapa egna innovationer. I samband med detta lanserar man boken "Hur funkar Ardino?".

”Vi kommer närmare kunderna”

”Vi kommer närmare kunderna”

"Med fler butiker i shoppingcenter, gallerior och citykärnor kommer vi närmare kunderna och kan öka servicegraden ytterligare", säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

”Retail med upplevelser lyckas bäst”

”Retail med upplevelser lyckas bäst”


Dagligvarukedja köper analysföretag

Dagligvarukedja köper analysföretag

En ledande dagligvarukedja har nu köpt ett analysföretag för att ytterligare öka insikterna om kundernas beteende. I köpet ingår en helt ny portal där detaljisten och leverantören gemensamt optimerar verksamheten. Allt för att kunna ta hand om kunden på bästa sätt.