Personaliserat program för omnikanal

Personaliserat program för omnikanal

Ikea lanserar ett nytt lojalitetsprogram som anpassats för att möta konsumenternas nya beteende.

Apohem engagerar med community

Apohem engagerar med community

Apohem skapar ny community. Aktiva kunder belönas bland annat för sina recensioner.

Personalisering central i ny kundklubb

Personalisering central i ny kundklubb

”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.

Bästa kundtjänsten finns inom retail

Bästa kundtjänsten finns inom retail

En ny undersökning kartlägger vad konsumenten värderar högst i kontakten med företag. Retail hamnar i topp över branscher med bäst kundtjänst. 

15 trender i den digitala kundkontakten

15 trender i den digitala kundkontakten

AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.

Så kan e-handeln stötta kundernas hälsa

Så kan e-handeln stötta kundernas hälsa

Ett team av forskare har utrett hur dagligvarubranschen kan bidra till en bättre kosthållning och därmed hälsa. Detta är deras förslag.

Konsumenten föredrar mejl och telefon

Konsumenten föredrar mejl och telefon

En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.

Lidl Sverige lanserar bonussystem

Lidl Sverige lanserar bonussystem

Under oktober förra året lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige. Nu adderas ett bonussystem.

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.