Ikea lanserar ett nytt lojalitetsprogram som anpassats för att möta konsumenternas nya beteende.
Apohem skapar ny community. Aktiva kunder belönas bland annat för sina recensioner.
”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.
En ny undersökning kartlägger vad konsumenten värderar högst i kontakten med företag. Retail hamnar i topp över branscher med bäst kundtjänst.
AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Ett team av forskare har utrett hur dagligvarubranschen kan bidra till en bättre kosthållning och därmed hälsa. Detta är deras förslag.
En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Under oktober förra året lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige. Nu adderas ett bonussystem.
Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.