Danska Kvik satsar på Sverige och skapar nu en lokal organisation i Stockholm. Som ett led i detta arbete har Johanna Strömberg anställts som marknadschef.
Kvik som säljer kök, badrum och garderober i dansk design satsar nu ytterligare på den svenska marknaden. Både med nya butiker och en svensk organisation.
Bygger en svensk organisation
Det danska företaget börjar nu bygga en svensk organisation med bas i Stockholm. Den senaste satsningen är rekryteringen av en marknadschef för den svenska marknaden.
– Rekryteringen är en viktig del i vår fortsatta utveckling och satsning på den svenska marknaden. I Johanna får vi en person som kan design och har lång erfarenhet av att arbeta med marknadskommunikation, influencers och digitala kanaler, säger Lisa Gøttler, Marketing & Product Director på Kvik A/S.
Erfarenhet av danska varumärken
Johanna Strömberg, senast kundansvarig seniorkonsult på Prat PR, blir nu marknadschef för Kvik Sverige. Johanna har många års erfarenhet av att arbeta med danska varumärken på den svenska marknaden.
Hon har bland annat arbetat med både Jysks och ECCOs omfattande varumärkesresor samt danska designföretag som Montana, Rosendahl, Holmegaard och Carl Hansen.
Ser fram mot helhetsansvar
– Efter över tio år på byrå ser jag fram emot att få använda min samlade erfarenhet av designkommunikation och investera den i ett enda varumärke. Att gå från PR till att ta helhetsansvar för marknadsföring känns extremt rätt i tiden med tanke på hur hela branschen förändras, säger Johanna Strömberg.