Nu lanserar inredningskedjan Lagerhaus ett nytt betalsätt i sina butiker. Självbetjäning och den molnbaserade lösningen ska ge kunderna en bättre upplevelse.
Nu lanserar Lagerhaus ett nytt betalsätt. Kunden scannar själv sina varor och väljer om hen vill betala med kort, swish, faktura eller Samsung Pay, och snart även Apple Pay.
– Vi går ifrån vårt traditionella kassasystem, sätter kunden i fokus och gasar oss in i framtiden. Detta är ett steg i rätt riktning för Lagerhaus. Aldrig har det varit viktigare att finnas i alla kanaler och på kundens villkor, säger Caroline Hjelte VD på Lagerhaus.
Från omni till united
Sitoo levererar systemet och plattformen körs i Amazon Cloud AWS och är en inbyggd Apple-app. På sikt kommer man även acceptera Apple Pay.
– Med Sitoo som POS-system kan vi lättare nå vår målsättning att gå från Omni till Unified Commerce säger Bradley Coyne IT-manager och ansvarig för utrullning av systemet på Lagerhaus.
– Plattformen är robust, skalbar och molnbaserad och självutcheckningen gör att kunden får en trygg och privat köpupplevelse, säger han.
De nya självscanningskassorna kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker.