”Heidi & The City” är temat för Lidl och Heidi Klums första klädkollektion. Den 7 september presenteras kollektionen för första gången på den internationella scenen under New York Fashion Week.
– Lidl har aldrig tidigare förknippats med mode, men med Heidi Klum på vår sida som kreativ källa, inspiration och framgångsrik designer vill vi förändra det. #LETSWOW står för mode, överraskning och spänning – precis som Lidl, säger Gabriella Goldman, strategi- och kommunikationsdirektör.
Vill skapa en WOW-känsla
Sortimentet innehåller bland annat leopardmönstrade blazers och stilrena toppar, bomberjackor och skinny jeans, fin spets och rockiga läderkläder i färger som starkt blått och cognac. Plaggen kostar från 70 till cirka 200 kronor och de äkta läderjackorna i bikerstil beräknas ligga på cirka 600 kronor.
– Jag ville skapa mode med en wow-effekt som gör det enkelt att kombinera plaggen. Mode för kvinnor som vill klä sig snyggt och allt till ett oslagbart pris, säger Heidi Klum i en kommentar.
Lanseras i 28 länder
Den 18 september påbörjas försäljningen. Utöver kläder i storlekarna 36 till 44 inkluderar klädkollektionen också accessoarer och skor i storlekarna 38 till 41. Internationellt kommer kollektionen vara tillgänglig i 28 länder och i över 10 000 Lidl-butiker.