Lidl Sverige rekryterar Robert Stekovic som ny kommersiell direktör. Rollen innebär att han också tar en plats företagets ledningsgrupp.
Robert har erfarenhet från flera av Lidls marknader runtom i Europa och får en viktig roll i att utveckla Lidls sortiment och utbud i Sverige.
Började inom Lidl i Kroatien
32-åriga Robert Stekovic har under sin karriär hunnit arbeta i fyra olika Lidl-länder innan han nu tillträder som ny kommersiell direktör för Lidl Sverige.
Han kommer senast från Lidl Danmark där han haft motsvarande roll sedan 2019. Innan dess arbetade han på både Lidl Sveriges och Lidl Internationals inköpsavdelningar.
Han började sin bana i Kroatien där han arbetade i drygt fem år. Robert efterträder Timo Hansio som lämnar Lidl efter 20 år i företaget.
Viktig kugge i utvecklingsarbetet
– Robert kommer med gedigen Lidl-erfarenhet. Han blir en viktig del i det fortsatta arbetet att utveckla vårt erbjudande, inte minst det svenska och hållbara sortimentet, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.
– Jag är stolt över det jag tillsammans med briljanta kollegor åstadkom under min tid i Danmark men nu ser jag verkligen fram emot att ta mig an utmaningen att lyfta vårt sortiment i Sverige till nya höjder, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.