Lidl + Heidi Klum är ett nytt samarbete som ska göra kvalitetsmode tillgängligt för alla. Genom den nya modesatsningen uppgraderar lågpriskedjan sitt klädsortiment.
Klädkollektionen presenteras på Lidl Fashion Week och kommer att finnas tillgänglig i butiker runt om i Sverige senare i år.
Har designat kollektionen
Heidi Klum har inte bara lånat ut sitt namn, utan designat en helt egen kollektion åt dagligvarukedjan. Lansering senare i år.
– Självklart blev jag glad över samarbetet, det var så roligt att genomföra. Precis som jag ställer Lidl höga krav på sina fantastiska produkter med bra kvalitet till oslagbara priser. Jag tycker det är helt fantastiskt, då mode är roligt och borde vara ett nöje alla har råd med, säger Heidi Klum.
Sprudlar av energi
Lidl Fashion Week återkommer internationellt flera gånger om året i Lidls alla butiker.
– Heidi är en fantastisk inspirationskälla som känner sig hemma i världens modemetropoler. Hon sprudlar av energi och livsglädje, men är fortfarande jordnära. Hon är en perfekt matching för Lidl och våra kunder, vi är så glada att presentera hennes kollektion som den första inom Lidl Fashion Week, säger Johannes Fieber, Sverigechef Lidl.