Lindex lanserar en ny kampanj med ambitionen att skapa inkluderande och igenkännande kommunikation. Med sitt nya globala koncept Underwear for life vill man skildra livet med alla sina svängningar.
Underwear for life sätter kvinnan i fokus och som en del av konceptet lanserar Lindex en ny kortfilm som följer en kvinnas liv, från tidiga tonåren till klimakteriet och allt däremellan.
Filmen är regisserad av Fiona Jane Burgess, känd för att lyfta det kvinnliga perspektivet och skapa meningsfull debatt.
– Lindex har funnits för kvinnan i 70 år och vårt långa underklädesarv har gett oss en unik kunskap om kvinnors kroppar. Att stärka och inspirera kvinnor är grunden till allt vi gör och vi vill visa att vi finns där för att tillgodose hennes behov genom livets olika stadier, säger Linda Olsson, Global Marketing Director på Lindex.
Basera på en kundundersökning
För att få ytterligare kunskap kring kvinnors bh-storlekar genomförde Lindex 2021 en kundstudie i Norden. Utifrån underlaget från denna studie har modeföretaget sedan dess utökat med cirka 20 st bh-storlekar och har idag cirka 60 storlekar i sitt sortiment.
– Vi täcker 93 procent av alla bh-storlekar som kvinnor i Norden uppger att de har enligt vår kundstudie. Man skulle man kunna tro att det räcker så, men med vår expertis inom passform och komfort samt vårt ständiga fokus på att förstå kvinnors behov jobbar vi för att alla kvinnor ska kunna hitta sin bh hos oss, säger Elin Herngren, Design & Buying Manager på Lindex.