Som ett led i Lindex arbete att skapa en holistisk varumärkesupplevelse samt ytterligare vässa kundupplevelsen har Lindex rekryterat Marie Paulsson som Creative Director.
Marie tillträder sin nya tjänst på Lindex 5 augusti. Hon har jobbat i ledande kreativa roller inom Monki, Björn Borg och POC Sports med flera. Hon är även medgrundare till John Sterner.
– Lindex är ett mycket folkkärt och trovärdigt varumärke som följer kvinnan genom livet. Modeföretaget befinner sig på en spännande resa och jag ser fram emot att få vara med och skapa en inspirerande destination som är mer än bara shopping, säger Marie Paulsson.
I den nya rollen på Lindex kommer Marie vara en viktig drivkraft för att skapa en holistisk varumärkesupplevelse i alla kanaler.
– Maries roll handlar om att vara en lyhörd kreativ coach för både sortiment och kommunikation och därigenom aktivt bidra i vår fortsatta utveckling av Lindex som starkt globalt modevarumärke, säger Henrik Sörstedt, Director of Customer Experience på Lindex.