Som en del i ambitionen att vara ett globalt och varumärkeslett modeföretag rekryterar Lindex Martin Cedergren som Global Creative Director. Martin har lång erfarenhet av globala varumärken och har arbetat på ledande byråer i både Sverige och Nederländerna.
Genom åren har han arbetat med globala kunder som PepsiCo, Volvo Cars, adidas, Nike, Google och Ikea. Många av hans projekt har, enligt ett pressmeddelande från Lindex, belönats med några av de absolut mest prestigefyllda utmärkelserna i reklambranschen.
– Precis som i många branscher är kundens behov konstant föränderligt. Det är viktigare än någonsin att hålla sig relevant. Lindex är redan inne på en spännande resa, som ett mycket omtyckt varumärke som stärker kvinnor på så många sätt, säger Martin Cedergren.
Blandning av kreativitet, strategi och innovation
I den nya rollen som Global Creative Director kommer Martin att jobba tillsammans med hela teamet och över alla kanaler.
– Martin är en bra blandning av kreativitet, strategi och innovation. Med sin erfarenhet och sitt mindset blir Martin ett riktigt starkt tillskott till Lindex-teamet, och jag ser fram emot att välkomna honom när vi nu skriver nästa kapitel för Lindex, säger Linda Olsson, Director of Global Marketing på Lindex.
Martin börjar på Lindex den 1:a september.