Lindex släpper en ny mobilapp för att erbjuda sina kunder en smartare och sömlös shoppingupplevelse. Målet är att erbjuda en inspirerande och personlig tjänst.
Appen har nyckelfunktioner som instagramintegration, inspirationsfeed, orderhantering och tillgång till aktuella erbjudanden. I ett pressmeddelande konstaterar man att det varit centralt att förstå och anpassa appen efter kundens behov.
Sömlös shopping med omnifunktioner
Den erbjuder en omnikanalupplevelse med funktioner som är kopplade både till Lindex digitala och fysiska butiker. Exempelvis kan kunden i butik scanna produkter för att få mer information om tillgänglighet i butik eller djupare produktinformation.
Tjänsten erbjuder även kunden möjlighet att förbereda sin shopping i appen men att slutföra sitt köp i butik eller på lindex.com.
Anpassad för aktiva kunder
– Antal kunder som handlar via mobil har vuxit explosionsartat de senaste åren och appen kommer bli en central del i att erbjuda en inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse för våra kunder, säger Linda Johansson, ansvarig projektledare på Lindex.
Appen är anpassad efter Lindex aktiva kunder som har handlat online det senaste året. Eller är medlemmar i Lindex lojalitetsklubb More at Lindex.