Anna Bergstedt har utsetts till marknads- och kommunikationschef på LloydsApotek. Hon är för tillfället marknads-, kommunikations- och e-handelsdirektör på Apoteksgruppen. I höst väntar bland annat ett namnbyte.
Anna Bergstedt kommer närmast från Apoteksgruppen där hon haft rollen som marknads-, kommunikations- och e-handelsdirektör sedan 2019.
LloydsApotek står, enligt egen utsago, inför en varumärkes- och tillväxtresa när man under hösten byter varumärke från LloydsApotek till Doz Apotek.
– Anna har under sin tid på Apoteksgruppen satt det varumärket på kartan och har lyckats göra en stor förflyttning för varumärket på kort tid. Hon har med sig kunskap och erfarenheter från det och även från tidigare roller som kommer hjälpa oss att ta stora kliv framåt, säger Stig Tornell, VD på LloydsApotek.
Ger jobbet extra mening
Anna Bergstedt ser fram mot det kommande arbetet med varumärkesbyggande och namnbyte.
– Jag gillar utmaningar och tycker varumärkesresor, att få bygga och vara med och påverka är oerhört roligt så jag ser verkligen fram emot att få vara med på resan med Doz Apotek, säger Anna Bergstedt.
– För mig är kunden och kundupplevelsen alltid i fokus och det upplever jag är helt i linje med min nya arbetsgivares hållning. Utöver det brinner jag verkligen för vår bransch då vi har ett sådant viktigt samhällsuppdrag vilket ger jobbet extra mening, säger hon.
Anna tillträder sin nya tjänst den 7 november.