Indiska och Urb-it bjuder på julhappening

Indiska och Urb-it bjuder på julhappening


Eleven först ut med Collect In-store

Eleven först ut med Collect In-store

PostNord lanserar nu en omnilösning i samarbete med Eleven som gör det möjligt med utlämning av e-handlade varor i egna butiker.

Här är konsumentens nya förväntningar

Här är konsumentens nya förväntningar

På bara ett års tid har konsumenternas förväntningar på detaljhandeln ökat dramatiskt. Begrepp som snabba leveranser och produkttillgänlighet har fått helt nya innebörd. Det visar en ny undersökning.

Storkedjan RFID-taggar samtliga produkter

Storkedjan RFID-taggar samtliga produkter

Innan nästa år är slut ska kedjans samtliga produkter vara RFID-taggade. Tester och en omfattande dokumentation visar på en ökad lagertransparens och bättre försäljning. Det har fått även leverantörerna att hänga på tekniktåget.

Snabba leveranser bygger lojalitet

Snabba leveranser bygger lojalitet

Konsumenterna favoriserar snabbhet mest, och förpackningar är det näst viktigaste. Och helst ska de vara innovativa. Det visar en undersökning som kartlägger leveransens betydelse.

Därför är Amazons knappar intressanta

Därför är Amazons knappar intressanta

De sågs som något av ett aprilskämt när de lanserades. Men nu har Amazons Dash buttons överträffat alla förväntningar. Här är anledningarna till att satsningen är så intressant.

Dagligvaror levereras snabbt med cykel

Dagligvaror levereras snabbt med cykel

Drygt 130 år efter att kedjan införde hemleveranser av mat via bland annat cykel är det dags igen. Leveransen ska ske inom en timme efter köp från någon av de medverkande testbutikerna.

Media Markt utökar samarbete med Urb-it

Media Markt utökar samarbete med Urb-it

Media Markt erbjuder personlig överlämning av tusentals produkter i Stockholms innerstad och närförort. Snittiden på en leverans ligger på 38 minuter

Strul i e-butiken skrämmer bort kunderna

Strul i e-butiken skrämmer bort kunderna

Frustration i soffan! Haltande click & collect, sena leveranser och krångliga returrutiner får kunden att välja en anna butik. Och hela 33 procent menar att e-problem hanteras dåligt. Det visar en färsk undersökning.

Butikerna lyfter kedjans e-handel

Butikerna lyfter kedjans e-handel

Med en kombination av befintliga leveransrutiner och nya investeringar i mjukvara har butikerna förvandlats till lokala logistikhubbar. Det har bidragit till att öka kedjans e-handel markant under det senaste kvartalet.