En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.
Lindex släpper en ny mobilapp för att erbjuda sina kunder en smartare och sömlös shoppingupplevelse. Målet är att erbjuda en inspirerande och personlig tjänst.
Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
Majoriteten av Asos trafik kommer från mobila enheter och det är också där man börjar son utveckling. Nu har man lanserat en visuell sökfunktion.
FashionHunt är en ny svensk startup som samlar mode från de främsta nätbutikerna. Man kombinerar detta med inspirerande modereportage.
Apple Pay är på väg till Sverige. Detta avslöjades nyligen i samband med Apples kvartalsrapport. Betallösningen kommer till Sverige, Finland och Danmark innan årets slut.
Konsumenten efterfrågar ny teknik som gör inköpsrundan enklare och mer bekväm. Och inom en nära framtid kommer majoriteten av konsumenterna göra sina matinköp online. Det visar en ny studie.
Optikerföretaget är som klippt och skuret för millennials. Inte så konstigt att man nu utvecklar sina tjänster för självbetjäning – något som just millennials älskar.
Mobilen skickar detaljhandelns gamla spelregler långt in på lagerhyllorna. Kunden har till slut tagit makten – och nu förändrar det retail för alltid. En ny rapport sätter fingret på fem tongivande trender pådrivna av mobilen.