Ett team av forskare har utrett hur dagligvarubranschen kan bidra till en bättre kosthållning och därmed hälsa. Detta är deras förslag.
Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.
En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
Beijer har utvecklat en app för självbetjäning. Kunden skannar och checkar ut helt på egen hand.
Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Strax utanför Norrköping ligger en lantlig handelsträdgård med gårdsbutik. Nu drivs den obemannat via digital självbetjäning.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.