Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Nu sällar sig Etsy till skaran som satsar på förstärkt verklighet. Med hjälp av AR ska det nu bli lättare att köpa konst.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Inköpslista, produktinformation, karta över butiken, personliga erbjudanden och självskanning. Kedjans nya app ska ge en mer friktionsfri upplevelse.