Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.
Vans öppnar en yta som ska fungera som butik – men även som community- och eventyta. Satsningen är en hyllning till den lokala konst- och skatekulturen.
Dagligvarukedjan skapar ett helt nytt koncept där man samarbetar med externa aktörer. Nu står det klart att en deli flyttar in under samma tak.
I dagarna släpper HUI Research och NCSC rapporten Svenska Köpcentrum. Här är tre trender som bidrar till att förändra köpcentrum och handelsplatser.
Citycon har installerat en solcellsanläggning på gallerians tak i syfte att kunna tillföra ny grön el till elnätet.
Köpcentrumet går för första gången in som partner till Melodifestivalturnén. Evenemanget blir nu en av köpcentrumets stora satsningar under 2020.
Folkets Vårdcentral har nu öppnat sina dörrar i Tyresö Centrum. Ambitionen är att skapa centrum med fullservice och bra tillgänglighet.
Vasakronan förstärker nu sin organisation inom fastighetsutveckling. Ambitionen är att stärka möjligheterna att arbeta hållbart och lönsamt med sina projekt.
Ica har tecknat ett hyresavtal gällande en lokal på 900 kvadratmeter. Anledningen är att man ska öppna en Ica Nära i den nya stadsdelen som nu växer fram.
Acne Studios öppnar under våren 2020 en pop up-butik. Anledningen är att varumärkets flaggskepp ska uppdateras.