Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
Citycon har utsett två nya affärsområdeschefer – Isabella Andersson och Mehmet Ruusuvirta.
Varje plagg är unikt och handplockat. Många av kläderna och skorna är så kallad deadstock – oanvända vintagekläder.
Urban Escapes nya hus i korsningen Regeringsgatan/Hamngatan fylls av hyresgäster. Huset har utgjort det största arbetet i omvandlingen av kvarteret.
Lidl fortsätter expansionen i Sverige med målet 200 butiker 2020 och nu är det klart för Lidls andra butik i Trollhättan. Butikens försäljningsyta blir 1 300 kvadratmeter och beräknas öppna våren 2020.
Unibail-Rodamco-Westfield har rekryterat två personer till Commercial Partnerships. Det markerar en fortsatt satsning på samarbeten och pop up-butiker.
Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.
E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.
Atrium Ljungberg rekryterar nu tre nya affärsutvecklare inom bostad, retail och mötesplatser för näringsliv och utbildning.
För 25:e året i rad utser Svenska Stadskärnor Årets Stadskärna. Nu står det klart att årets startfält består av Karlskrona, Åmål och Östersund.