I sommar genomförs extra insatser för att göra Sergels Torg säkrare, tryggare och attraktivare. Daglig tillsyn och en gemensam plattform är några av åtgärderna.
Köpcentrumet är mångfaldigt prisbelönat, bland annat för sitt utbud. Nu skruvar man på erbjudandet för att möta en allt hårdare konkurrens. Så här ska man lyckas tilltala den nya tidens konsument.
Fastighets AB L E Lundberg tillsätter två nya tjänster. Man rekryterar från de egna leden men också från IFK Norrköpings marknadsavdelning.
Under hösten 2018 öppnar Fabrique en ny butik. Företagets konceptidé bygger på stenugnsbakat surdegsbröd som bakas med rena och naturliga råvaror på ett traditionellt och hantverksmässigt sätt.
Nu ska planen för West Coast Plaza vid Landvetter flygplats utvecklas. Här planerar man nu för Västsveriges nya flaggskepp inom handel och upplevelser.
Nycirkusen Cirque du Soleil satsar på ett upplevelsekoncept för köpcentrum. Företaget har utvecklat en innovativ destination – speciellt utformad för retailanläggningar.
Einar Mattssons 1960-talsfastighet ges nu nytt liv när hela byggnaden totalrenoveras. Under namnet S:t Paul blir det både en modern kontorsarbetsplats och en ny destination för shopping och uteätande.
Grundarna av Monki, Cheap Monday och Weekday tar nu sitt senaste onlineprojekt in i den fysiska handeln. Innan året är slut öppnar man den första butiken i Stockholm.
Förändringar i kundernas förväntningar och nya shoppingbeteenden ger stora förändringar i köpcentrumen de närmaste fem åren. Det menar man i en ny rapport som kartlägger utvecklingen. Här är fem tunga trender.
Jernhusen fortsätter utvecklingen av stationsnära stadsområden. I Malmö börjar Sara MacDonald efter sommaren som ny regionchef inom affärsområde Stadsutveckling.