Man tog sig an detta projekt med en inställning fri från tekniska lösningar; i stället för att fråga sig hur vi handlar mat resonerade man kring varför vi handlar
Primark integrerar insikter genererade via sociala medier i sin produktutveckling. ”Detta markerar ett skifte”.
Apotek Hjärtat lanserar en utbildning om ensamhet för samtliga medarbetare. Man testar även vänskapsvård under arbetstid.
Lågpriskedjan Aldi använder AI för automation av produktbeskrivningar. Syfte: effektivisering och besparingar.
En ny undersökning visar att ljud är en särskilt effektiv komponent i omnikanalskampanjer.
Den 13 mars slår Power upp dörrarna till sitt nyrenoverade varuhus i Lund. Man benämner konceptet som framtidens varuhus.
Med ett nytt butikskoncept lyfts den klassiska matmarknaden in i framtiden. Det sker med människor, produkter och gemenskap.
Båda företagen har eliminerat den manuella kassan. Bara den som fullt ut tror – och satsar – på den nya tidens lösning vågar göra det.
Svenska modevarumärkena The Resort Co och Brown Avenue öppnar en gemensam pop up-butik i sommar.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.