Microsoft har öppnat sin första permanenta fysiska butik i Europa. Vid Oxford City i centrala London erbjuder man upplevelser på tre våningar. Se bilderna!
Manchester City har öppnat en ny butik med såväl digitala som fysiska upplevelser. Här har man även inkluderat stadens musikaliska och industriella arv i miljön.
Nu lanseras Design Map Stockholm – en guide till skandinavisk design. Syftet är att att ge större dragkraft, förhöja kundupplevelsen och stärka Stockholm som designdestination.
Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.
Nike öppnade nyligen sitt renoverade flaggskepp. Men det är inte butikslokalen som fått mest uppmärksamhet så här långt – det är skyltningen.
Pepita Marín är medgrundare av We Are Knitters. Under Retail & Brand Experience World Congress berättade hon hur man bygger varumärket.
Amazon, Birchbox och Sephora erbjuds yta av andra butiker, exempelvis i utbyte mot en del av gästernas intäkter. Så här lyckas man med sin butik i butiken.
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.
Inför öppningen av H&M Homes konceptbutik på Regent Street i London har kedjan samarbetat med auktionsföretaget Christie’s. Detta för att visa hur nytt och gammalt kan kombineras i en spännande mix.
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.