Skönhetsvarumärket har öppnat en tillfällig konceptbutik i Tokyo. Pop up-butiken är fullproppad med ny teknik, bland annat testar man artificiell intelligens och ansiktsidentifiering för att skapa en bättre kundupplevelse.
Varumärket inledde nyligen ett samarbete med Alibaba som resulterade i en virtuell butik i 3D. Det var en digital kopia på en fysisk pop up-butik som öppnades samtidigt.
Ladurée har öppnat en söt liten pop up-butik där man laddat upp med sina världskända godsaker. Kiosken finns i designeroutleten Bicester Village i brittiska Oxfordshire.
Konkurrensen från nätet är tuff för många branscher, inte minst för resebutiker. Men Virgin Holidays nya flaggskepp är den bäst säljande fysiska butiken någonsin.
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad.
POP UP. I dag rullar Stones in på Selfridges i London. För att uppmärksamma bandets turné No Filter har det klassiska varuhuset byggt om The Corner Shop till en specialavdelning i rockens tecken.
Idén är enkel. Med jämna mellanrum byts butikens innehåll ut och ett nytt varumärke gör entré. Ambitionen är att inspirera kunderna – och få dem att vilja komma tillbaka.
Det känns som det är mycket på gång inom Indiska nu. Det märks bland annat genom lanseringen av ett nytt fygitalt butikskoncept. Satsningen på omnikanal fortsätter.
Konceptet Story har varit synonymt med kuraterat sortiment och engagerande kundupplevelser. Nu köper Macy's konceptet, och grundaren Rachel Shechtman anlitas för att utveckla nya upplevelser.
Det svenska varumärket L:A Bruket har öppnat en flaggskeppsbutik i Japan. Den innehåller minimalistiska blinkningar till hemtrakten – och en magisk glasvägg.