I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
The Container Store är specialiserat på lösningar för förvaring. Nu har man skapat ett koncept för personaliserade garderobslösningar. Se det här!
Microsoft har öppnat sin första permanenta fysiska butik i Europa. Vid Oxford City i centrala London erbjuder man upplevelser på tre våningar. Se bilderna!
Under september 2019 öppnar franchisetagarna Annika och Göran Stjärnheim restaurangkonceptet Beijing8 i Täby Centrums nya matdestination Täby Deli.
Köpcentrumkedjan har inlett ett samarbete med ett företag som specialiserar sig på VR-baserade upplevelser. Tillsammans ska man skapa anläggningar i 25 köpcentrum. Ett av dem finns i Stockholm.
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.
Försäljningen på flygplatser ökar dramatiskt och efterfrågan på nya retailyta är större än tillgången. Ett europeiskt land finns bland de marknader som spås öka mest.
I dag togs det första spadtaget i bygget av Lidls helt klimatneutrala butik. Detta är ett pilotprojekt för Sweden Green Building Councils (SGBC) nya certifiering NollCO2.
Detaljhandeln förändras – därför pånyttföds köpcentrumet nu som en plats bortom shopping. Här lever, arbetar och umgås man i en miljö som handlar mer om community än shopping.
Efter sommaren öppnar Beauty Bargain onlineförsäljning och sin andra butik i Väla i Helsingborg. Varumärkets första butik öppnade i april i köpcentrumet Frölunda Torg. Affärsidén bottnar i en internationell trend inom detaljhandeln.