Under 2018 flyttar fyra restauranger in i Fältöverstens nya stråk. Det sträcker sig längs Erik Dahlbergsallén och Valhallavägen.
Med en ny kedja inriktad på wellness gör man nu en storsatsning över hela landet. Målet är att skapa en sömlös upplevelse och konkurrera med internationella onlineaktörer.
Frölunda Torg ökade förra året omsättningen till en ny rekordnotering – nära tre miljarder kronor. Under december besökte 1,2 miljoner centrumet.
Tesla Motors öppnar sin första officiella biluthyrning någonsin. Man väljer att göra det i ett välbesökt köpcentrum för att kunna nå så många konsumenter som möjligt.
I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer.
Parkeringshuset hade stått tomt under många år. Nu har det förvandlats till ett levande centrum för barer, restauranger, retail, kultur och det lokala samhället.
Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.
Vasakronan har tecknat avtal med Uniqlo som hösten 2018 slår upp dörrarna till sin första etablering i Sverige och Norden. Den öppnar i klassiska Sverigehuset vid Kungsträdgården.
Renault har utvecklat ett nytt butikskoncept för sina elbilar. Flaggskeppsbutiken, som blir den första av sitt slag i Europa, öppnar i februari.
I tider när fysiska butikskedjor kämpar för sin överlevnad utgör snabbväxande Boxlunch ett undantag. Företaget säljer samlarprylar, kläder och prylar – med välgörenhet inbyggd i affärsmodellen.