Marina Davarinou tillträder som VD på Mini Rodini och efterträder Håkan Ström som lämnar företaget efter fem år. Hon kommer närmast från Jollyroom.
Mini Rodini har gjort sig känt för sina barn- och babykläder med unika prints. Varumärket finns i butiker över hela världen, bland kunderna finns till exempel Rihanna och Beyonce.
Befinner sig i expansivt skede
Marina Davarinou har en gedigen erfarenhet av e-handel från bland annat roller som marknadsdirektör på NetOnNet, VD på Ellos och närmast som COO och CMO på Jollyroom.
– Mini Rodini är i ett expansivt skede, med en fantastisk potential i företaget som jag ser fram emot att frigöra och maximera tillsammans med organisationen, säger hon.
Marina Davarinou menar att kommande år kommer präglas av att man tar marknadsandelar i Norden samt på utvalda marknader som Sydkorea, Storbritannien, Tyskland och USA.
– Det ska bli oerhört kul och spännande att med min erfarenhet och mitt ledarskap få bidra till Mini Rodinis tillväxtmål och fortsatta innovation, säger Marina Davarinou.
Växlar upp global satsning
Hon har suttit i företagets styrelse i flera år och är redan väl insatt i bolaget.
– Det ska bli så otroligt kul att få arbeta tillsammans. Marina är resultatinriktad och hennes kompetens inom digitalisering, affärsutveckling och ledarskap är precis vad Mini Rodini behöver nu för att växla upp och fortsätta vår globala expansion, säger Cassandra Rhodin, grundare och kreativ ledare.
Marina Davarinou tillträder som VD på Mini Rodini den 13 maj.