Martin Richardsson är ny e-handelschef på NetOnNet. Han har tidigare bland annat arbetat som e-handelschef, frilansjournalist samt produktionsledare hos både Ellos och Mecka Reklambyrå.
Sin stora passion för e-handel och omnikanal fick han hos Hemtex där han arbetade som E-handelschef i åtta år.
− Martin har en gedigen erfarenhet från såväl e-handel som retail och har under åren samlat på sig kompetens inom bland annat e-handel, kundupplevelser, strategiskt arbete, ledarskap, marknadsföring och affärsutveckling, säger Peter Andersson, Retailchef på NetOnNet.
Lockas av omnikanal
− Jag lockades till NetOnNet av flera skäl. Den mångåriga e-handelshistoriken gör att hela organisationen genomsyras av ett utpräglat omnikanal-tänk som ska bli fantastiskt roligt att få vara en del av. Det unika självbetjänings-konceptet som bygger på enkelhet tilltalar mig, säger Martin Richardsson.
Martin kommer att ansvara för både funktionalitet och innehåll samt driften för samtliga sajter inom NetOnNet.